Szinte mindannyiunknak van olyan ismerőse, akinek hallókészüléket kellene hordania, de nem teszi. Ez a hallássérültnek sem jó, hiszen nem hallja a többieket, de a környezetének sem, akik nehézkesen tudnak vele kommunikálni.
Talán meglepő, de friss kutatások szerint a hallókészülékkel rendelkezők magas hányada mégsem hordja a már meglévő készülékét.
Mi lehet az oka a hallókészülék mellőzésének?
Elhamarkodott vásárlás.
Leggyakrabban azt mesélik a készüléküket mellőző emberek, hogy már akkor se volt a jó a készülék mikor megvették. Nyomás hatására mégis megvásárolják, sokszor még a használatra vonatkozó alap információk hiányában és utána még ha vissza is járnak az audiológushoz párszor, végül feladják és megy a fiókba. Ezt elkerülendő, fontos a használatban való segítség és a próba lehetősége, amire sajnos még most sincs mindenhol mód, így pedig magasabb a kockázata annak, hogy olyan termék kerül megvásárlásra, ami nem a legmegfelelőbb.
Ez akár olyan negatív élményt is okozhat, bizalomvesztést, ami egy életre eltéríti a halláskárosultat a hallókészülékektől, és az ismerőseit is lebeszéli. Pedig egy jól megválasztott hallókészülék a mindennapi életet is jobbá teheti.
Bonyolult a karbantartás.
Egy hallókészüléket időnként karban kell tartani ahhoz, hogy sokáig kifogástalanul működjön. Ebbe beletartozik a hallókészülék tisztítása de a hallójáratunkat se szabad elhanyagolni. Sokan úgy érzik, ez igencsak macerás. Eleinte valóban annak tűnhet, de gyakorlat teszi a mestert. Ezen felül az ÁgiFon-nál a karbantartás és tisztítás terén is maximális utógondozási szolgáltatást biztosítunk pácienseinknek ingyenesen..
Már nem működik olyan jól, mint régen.
Gyakran ismételt kifogás, hogy a hallókészülék már nem működik olyan jól, mint korábban.Legtöbbször egy alapos tisztítással megoldható a probléma, de sokszor okozza a felszaporodott fülzsír is az érzést. Legritkább esetben fordul elő a hallásromlás tehát, hogy rosszabbul hallunk, mint amikor elkezdtük viselni a készüléket.
Mindkét esetre igaz azonban, hogy nem az a megoldás, hogy a fiók mélyére tesszük a hallókészüléket, hanem felkeressük audiológusunkat, hogy kiderítsük és orvosoljuk a probléma okát.
Az ÁgiFon-nál filozófiánk az, hogy csak akkor engedjük a készüléket véglegesíteni, kifizetni, ha az ügyfél tökéletesen elégedett, tudja kezelni és tisztítani is a készüléket.
Halláspontjainkban több készüléket is ki lehet próbálni, majd a legmegfelelőbb beállításait addig finomítjuk, míg megfelel a páciens elvárásainak. Ez általában több, mint a rendeletben előírt 15 nap, gyakran előfordul, hogy a kötelezettségmentes próbahordási időszak így tovább tart. Mi így teszünk az ellen, hogy a fiókban végezze a hallókészülék!
TIPP
Figyeljen Ön is füle egészségére és panasz esetén keressen fel hozzáértő audiológust.